جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه درصدد ضربه‌زدن است پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است
سرخط خبرها

دبیرکل ناتو: فنلاند از امروز در تمامی مأموریت‌های ناتو شرکت می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۷۱۹۲
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
دبیرکل ناتو: فنلاند از امروز در تمامی مأموریت‌های ناتو شرکت می‌کند
دبیرکل ناتو در سخنانی گفت که فنلاند از امروز (سه‌شنبه) مشارکت خود در تمامی مأموریت‌های ناتو را آغاز می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سخنانی پیش از نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل گفت: ناتو از پیوستن رسمی فنلاند طی امروز به این ائتلاف استقبال می‌کند. فنلاند از امروز در تمام مأموریت‌های ناتو شرکت خواهد کرد و ناتو نیز امنیت آن را بر اساس ماده ۵ پیمان آتلانتیک شمالی تضمین خواهد کرد.

استولتنبرگ افزود: «هیچ هیئتی از ناتو بدون مشورت قبلی در فنلاند مستقر نخواهد شد.»

از سوی دیگر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز امروز درباره پیوستن فنلاند به ناتو گفت که ناتو در حال تقویت مسیر ضد روسی است که منجر به تشدید درگیری می‌شود.

شویگو در نشستی با رهبری نیروهای مسلح روسیه گفت: همزمان، ناتو مسیر ضد روسی خود را افزایش می‌دهد که منجر به تشدید درگیری می‌شود.

وی افزود: آمریکا و متحدان در حال افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین هستند و آماده تامین بیش از ۲۰۰ تانک و بیش از ۴۰۰ خودروی جنگی زرهی مدرن هستند.

شویگو همچنین گفت: تنها از ابتدای سال جاری، ۵۹ دستگاه هویتزر M۷۷۷، سیزده هویتزر خودکششی پالادین، ۱۴ سامانه موشکی پرتاب چندگانه HIMARS ساخت آمریکا و همچنین ۳۰ قبضه اسلحه خودکششی از لهستان، آلمان، فرانسه و جمهوری چک وارد اوکراین شده است.

وی هم‌چنین عنوان داشت، آمریکا در حال بررسی احتمال ارائه موشک‌های تاکتیکی (ATACMS) با برد 190 مایل و جت‌های اف 16 به کی‌یف است.

وزیر دفاع روسیه هم زمان اعلام کرد، کشورش آموزش واحدهای بلاروسی را برای کار بار سامانه‌های پیچیده "اسکندر" که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند از سوم آوریل آغاز کرده است و بخشی از نیروی هوایی بلاروس مجهز به توانایی حمله به اهداف دشمن با تسلیحات هسته‌ای شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->